BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Ahad, 29 November 2009

Pertengahan@Dipersimpangan Jalan

ermmm..Assalamu'alaikum..w.b.t.

Jumpa lagi ya?? erm..

Pertengahan @ Dipersimpangan Jalan ini sebenarnya membawa maksud kemana akan dibawa rasa cinta itu..
Saya paling suka bercerita mengenai hal ini kerana dalam kisah ini akan ada diceritakan mengenai 'couple'.. dan saya sangat pasti ia akan jadi sangat menarik..

erm...

baiklah.. firstly saya nak tanya para pembaca "adakah cinta wujud didalamnya istilah couple?" pada saya couple tu maksudnya pasangan tetapi dalam istilah ini mungkin pasangan couple..

Sebenarnya dalam membuktikan rasa cinta kepada seseorang insan kepada insan yang lain jalan penyelesaiannya bukanlah couple tetapi lebih baik dengan meluahkan rasa cinta itu tanpa mengharapkan apa-apa balasan dan biarkan masa menentukan sama ada jodoh kalian dengan si dia atau pun tidak.. tidak perlu ada couple-couple atau orang muda suka kata "teman tapi mesra".. Sebenarnya perkara ini sangat melemahkan kita apatah lagi golongan adam yang sentiasa bernafsu pada kaum hawa..

Kaum hawa sekarang bukan calang-calang orang seperti zaman dahulu..
Pakaian ketat lagi sendat menjadi pilihan atau pun pakai tudung singkat baju singkat sampai menampakkan lurah atau lebih senang dipanggil nampakkan pangkal buah dada..maaflah kalau bahasa yang saya gunakan terlalu berterus terang atau bahasa mudah 'kasar'..

Tidak tahukah akibatnya perkara ini??? Rogol dan seumpanya itu datangnya dari perkara inilah tetapi kenapa kaum hawa masih menyalahkan kaum adam mengenai perihal ini?? Satu pertanyaan yang entah bila akan dapat jawapannya..

Saya petik petikan dibawah ini dari seorang sahabat difriendster..

"nie klu nk kte wabak bleh jgak ah sbb hampir sume org wat..
x kire sesame islam atau x..
wabak nie dipanggil WABAK BERKAPEL..
sume org wat kn??
adakah ia keperluan atau kemahuan dgn usia yg begini muda??


saudara seislamku,,
tidakkah kamu tahu diakhirat nnt Allah akn bertanya.

"Wahai fulan bin/ binti fulan,. kemanakah masa mudamu engkau habiskan??"

p/s : had mse muda bkan smpai umo 25 taon.. tp smpai umo 40 taon.. lpas 40 taon dikira tua.. ada pham?

adakah kita mahu jawapan kita begini..
"Ya Rabb, aku menghabiskan masa mudaku dgn sibuk mencari teman untuk berkapel, dh setelah aku dpat aku leka dengannya. Aku dekat dgannya tetapi aku jauh drpada-Mu Ya Rabb..

p/s : (lebih kurang laa, x kte 100% betol)

jd,sedarlah saudara seislamku..
aku juga pernah mempunyai keinginan sebegitu.
dn aku tahu ia sungguh kuat menggenggam hati yg lemah ini..
dn aku tahu, bkn mudah nk melepaskan dr genggaman itu,,
marilah kita dekatkn diri kepada Pencipta kita..

carilah dan cintailah Dia..
sesungguhnya cinta kepada-Nya yg kekal abadi..
bagaimana?
selalu lah dikau solat subuh berjemaah,..
dan selalulah dikau bgun diwaktu semua org nyenyak tdo,
menghambakan diri dlam kegelapan malam,
menangis mengenangkn dosa2,
jgn menangis kerana kehilangan seorg manusia yg kononnya bertakhta dihati,..

lepaskan lah ia sebelum ia menjadi penyakit,
penyakit yg terlalu sukar hendak sembuh..
lawan lah nafsumu yg mendorongmu melakukan kemungkaran,
fikirlah sebelum melakukan apa2 tindakan..
jgn kelak kita menyesal dihari kemudian..
semoga nama kita tertulis di pintu2 syurga..

p/s : aku tidak hanya berpesan kepada yg berkapel shaja, tp kepada sesiapa pn termasoklah yg ade niat sekalipn.. yg xdek niat tu amik sebagai nasihat.. k??

*maaflah, tp dgn cara nie jer aku bleh tegur korg sekaligus.. klu nk tegur sorg2 maunye smpai mati pn x selesai..so, it's up to u nk ikut ker x nk.. janji aku dh tegur. x nk ikut jgk jwabla sndr dgn Allah.. jgn berani sebut aku x tegur k??



(mle ngat nk wat pendek jer, sekali dh membebel pnjg sgt daaa~ .. tp ok ah kn??)

ibtasim daiman, ittaqillah walau haisuma kunta,barakallahu fik, hafizi nafsik, uhibbuka/ uhibbuki fillah,..ilalliqa'..

*senyum selalu, bertaqwalah kepada Allah walau apa jua keadaan,sye syg kamu lelaki/ perempuan kerana Allah.."

Cinta sepatutnya seperti dalam lirik ini,

cinta itu cahaya sanubari
kurniaan Tuhan fitrah insani
dan di mana terciptalah cinta
di situ rindu bermula

cinta itu tak pernah meminta
tetapi memberi sepenuh rela
rasa bahagia biarpun sengsara
berkorban segala-gala

semua kerana cinta
yang pahit manis di rasa
menghibur nestapa
merawat duka
damai di jiwa
terpadamlah api benci permusuhan
terjalinlah kasih sayang begitulah cinta
yang diidamkan tanpa nafsu yang mencemarkan

dan jangan kita pula
kerana bercinta kita pun leka
dan jangan pula kerana bercinta
tergadai semua maruah agama

cinta yang sejati
hanya cintakan illahi
cinta ayah bonda
tulus suci selamanya
cintakan saudara

hanya sementara
cinta sesama insan
suburkan dengan ketakwaan..

lihatlah, dalam lirik ini pun ada menegaskan bahawa jika kita ingin mencintai sesama insan suburkan ia dengan ketakwaan..

Ada fakta yang mengatakan harus atau wajib couple?? Sekiranya ada, mari kita berdebat mengenainya..

sekian untuk kali ini,
syukran..wabillah
wassalam..

0 ulasan: